Snö!

Nu är alla julkorten skrivna! Jag får inte glömma att posta dem idag. Hittade alla adresser utom syrrans, så jag skickade ett sms till mamma för lite experthjälp. Det tog bara 10 minuter innan jag fick svar! Jag är riktigt stolt, hon börjar bli riktigt haj på att hantera telefonen.

I förrgår började snön komma. Då var det bara ett par millimeter puder, knappt så att man kunde se skillnad på snön och frosten. Igår kom det mer, men det övergick på eftermiddagen i slask, det var som vinterns svar på ösregn - grått och blött. Hela fabriken såg ut som om den var inslagen i grå, blöta handdukar, och snöflingorna (som var så vackra i luften) landade med ett plask som vattendroppar.
Idag är det kallt och klart (vad jag kan se här inifrån huset i alla fall). Det ligger ett tjockare täcke snö ute. Förhoppningsvis håller det sig så fint fram till jul...


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0