En helg går så snabbt

Så var det söndag kväll igen. Sitter med Dinosaurien i soffan, insvept i plädar, med en mysbrasa sprakande, Pojken vid min sida och en korkad komedi på TV:n. Life is good!

Var ute och sprang lite i lördags. Eller, ja, joggade i alla fall. Det blev bara tre km den här gången, men med tanke på att det var en månad sedan jag lufsade någonstans får jag vara nöjd. Visst hade jag kunnat lufsa en bit till, men det får bli imorgon. Var går gränsen mellan att jogga och springa förresten? Kanske när man lufsar runt på runt 6 min per km? Det låter bra, det är ett mål.

Fick min nya leksak i veckan! En liten vit Iphone (eller i-fåne, som hon kallas här hemma). Har givetvis testat några mer eller mindre meningsfulla appar. Gillar Nasas app, där man får lite info om uppdrag, med bilder osv. SmackTalk är meningslös men skitkul!

En annan stor händelse denna vecka är att kompisen fick sitt andra barn, en liten pojke. Grattis till den nya familjemedlemmen! Presenten är införskaffad sedan länge, men vad det är kan jag förstås inte säga innan den överlämnats!

Hepp, nu är det minsann sängdags! Nästa vecka är fullkomligt fullbokad, med tjänsteresa onsdag-fredag och en resa till Göteborg lördag - söndag. Pojken smiter iväg till Långbortistan på torsdag, och blir borta hela två veckor. Det kommer att bli tomt... Men tack och lov för den moderna tekniken! Med Skype känns det inte så långt till Kina.

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0