Regn och rusk - nu är hösten här!

Vilket busväder! Det var lite blåsigt och fuktigt när jag klev utanför dörren hemma, men när jag hoppade av bussen fullkomligt öste det ner.

Och så var det en sån där dag… Busschauffören körde som om han hittat körkortet i ett flingpaket, så min väska flög av sätet (inget ömtåligt i den, tack och lov), och när jag väl fiskat upp den fastnade axelremmen i sätet. Lyckades lossa den efter en kort men intensiv kamp så att jag kunde trycka ner de pinaler som ramlat ur väskan. Färdig lagom till min hållplats, och jag tror inte att något blev kvar på bussen. När jag hoppade av ösregnade det som sagt, så jag tog fram mitt paraply. När jag skulle fälla upp det lossnade handtaget med ”pinne” från resten. Vad härligt, tänkte jag. Jag tryckte fast delarna igen, och fick hålla handen över skarven – annars skulle paraplydelen flyga av vid nästa vindpust. För blåste gjorde det också…

 

Aja, hösten är här. Mitt i november. När kommer snön? Börjar bli dags att planera julledigheten också. Jag ska ta semester mellandagarna, men sedan är frågan om man ska ta ett par dagar före eller efter jul…

 

Har börjat testa en ny dryck, honung (ska egentligen vara lönnsirap), citron och cayennepeppar, som substitut för kaffe och te. Det är egentligen en helt egen diet, där man bara dricker denna dryck, men det låter lite väl häftigt för mig. Däremot ska cayennepeppar vara bra för förbränningen, och lite honung minskar sötsuget, så jag kör den som ett komplement. Vi får väl se hur det går… Och nej, det har inget att göra med magraset igår, eftersom jag testade drycken när magen lugnat ner sig.


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0