Trött i fötterna efter storstadssightseeing

Nu är jag riktigt trött i fötterna! Nästan fyra timmars promenad i klackar, på kullersten, ger den effekten.

Jag promenerad ner till gamla stan och lunkade runt slottet, tog en lunch på något café, konstaterade att det inte var lönt att gå in på slottet, tog en kaffe på ett sunkigt café, lekte turist med iPhånen, shoppade loss lite och nu sitter jag på hotellrummet igen. Centrala stockholm är rätt litet, behövde definitivt inte åka tunnelbana.

Dagens fynd inkluderar en parfym med granatäppeldoft, en present till mamma (nä, jag säger inte vad det är - jag vet att hon tjuvläser!), en guidebok över Sverige (in case of bilsemester) och lite billiga men snygga smycken.

Var in på Science Fiction Bokhandeln en sväng också (det är ett måste). Jag hittade en sak som jag nästan ångrar att jag inte köpte... Vaddå? undrar du. En handduk! Kolla in!

don't panic handduk douglas adams science fiction bokhandeln
Vet du inte varför det är så intressant? Uppdatera dig på Douglas Adams böcker...


Kommentarer
Postat av: Elsa

kullersten är inte rolgt att gå på,roligare med shopping

2010-04-28 @ 23:58:26

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0