Ännu en "det var det dummaste..."

Läste i Göteborgsposten att Folkpartiet vill att de som får socialbidrag ska städa eller göra andra sysslor för att få några pengar. Detta ska förstås bara gälla de friska som står till arbetsmarknadens förfogande.

Jag kanske är lite korkad, men om en person står till arbetsmarknadens förfogande söker denne väl på något sätt jobb. Om någon har sysslor som behöver göras, i det här fallet exempelvis städa stadens gator, kan man väl säga att de har behov av arbetskraft. "Det är inte brist på arbetsuppgifter precis", säger Helene Odenjung, gruppledare och kommunalråd för Folkpartiet.

Jag tycker att det låter som ett billigt sätt att få arbete utfört utan att erbjuda jobb. Lite som att plocka in kinesiska bärplockare och erbjuda en skitlön. Behöver ni få saker gjorda kan ni väl anställa människorna? Behöver ni inte få skiten bortplockad får de väl fortsätta söka "riktiga jobb" med "riktig betalning".


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0