Drag me to hell

Sugen på en riktig söndagsfilm*? Testa Drag me to hell, den kvalar lätt in där.

Handlingen i korta drag: Kvinna är snäll egentligen, kvinna vill impa på chefen för att bli befordrad, läskig zigenartanta ber om lån, kvinna säger nej, chef blir imponerad. Zigenartanta blir sur, kvinna får en förbannelse på sig, elak demon leker loss under ett par dagar.

Hur sjutton filmen har kunnat få en drös fyror i betyg förstår jag inte. Det är en helt ok skräckis med skön humor, och det märks att det är Sam Raimis skapelse (Evil Dead, Xena, Spiderman). Men den är ändå lite väl förutsägbar, och karaktärerna är inte direkt intressanta. Som söndagsfilm är den däremot klockren!




*Söndagsfilm = Film som passar dagen efter en fest eller dagen innan jobb. En film där du inte behöver anstränga hjärnan för fem öre. Gärna lite action också, man har ju lätt för att somna på söndagskvällarna.



Kommentarer
Postat av: Nils

Håller med dig angående filmen, ok som slöfilm men den var nog inte så bra egentligen. Väntade mig mer av Raimi. Helt klart en av hans sämre filmer.

2010-12-30 @ 21:15:12
URL: http://www.domm.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0