Expressen

Som ni inte kan ha undgått att se så läcker tusentals liter olja ut i Mexikanska golfen sedan explosionen den 20 april. Många är med rätta förbannade, men jag trodde att åtminstone kyrkan skulle vända andra kinden till. Inte då. Kapitalismen har nått det heligaste, och nu stämmer flera kyrkor BP. Varför? De har märkt att de får in mindre kollekt sedan katastrofen...
Källa: Expressen



Sven Britton, professor i infektionssjukdomar tycker att golfen tar upp för mycket av läkarnas tid, tid då de kunde jobba istället. För om de jobbade mer skulle vi inte ha läkarbrist. Ja, det är ju logiskt. Men jag skulle inte vilja bli opererad av en läkare som jobbar 72 timmar och är så trött att han inte ser skillnad på lungor och njure. Även läkare har rätt till vila och fritid. Eller menar Britton att de golfar på arbetstid? Då borde snarare ledningen sägas upp. Pronto.
Källa: Expressen



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0