Fråga Frank

Ni har väl inte missat Fråga Frank? Hans svar är det vi alla tänker när vi läser insändarsidornas frågor. Eller inte.... Varning för ironi och frånvaro av politisk korrekthet!

----------------------------
Saxat från Fråga Frank

Fråga: För ett år sedan blev jag av med jobbet på Volvo. Sen dess har jag kämpat med att komma tillbaka på arbetsmarknaden, men det verkar inte finnas plats för en 45-årig fd industriarbetare. Jag blir inte ens kallad till några intervjuer. Har du ett råd Frank, vad kan jag göra för att få ett jobb? Glenn


Frank svarar: Ja du Glenn, din gamle grå-sosse. Nu kanske du äntligen förstår att det behövs arbetsgivare. Det skulle du tänkt på tidigare, när du förstamajdemonstrerade för att kräma ur företaget ännu mer oskälig lön för ditt okvalificerade arbete. Nu är det dags att tänka om. Istället för att hoppas på att FÅ ett nytt jobb bör du fundera på vad du själv kan GÖRA. Hur kan du aktivt SKAPA förutsättningar för att sysselsätta dig? Starta eget? Vidareutbilda dig? Passar inget av dessa alternativen bör du söka läkarhjälp, så att de kan bota dig från latmasken!

---------------------------

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0