Söndagsångest?

Nej, idag är det minsann ingen söndagsångest! Imorgon börjar semestern...

Igår så var det både möhippa och födelsedagskalas. En fullspäckad dag med andra ord, och fantastiskt rolig!

Vi träffades vid nio utanför mataffären, för att snacka ihop oss lite innan kidnappningen. Vi begav oss hem till A i samlad trupp, omringade huset och bankade på alla dörrarna. När dörren äntligen öppnades stod en trött blivande make där istället, insvept i ett täcke. Den blivande bruden hade gått ut med hunden...
När A äntligen dök upp blev det champagnefrukost och påklädning (klänning, vingar, tiara, rosa flip-flops och en plunta med texten girls night out). Efter det åkte vi vidare till femkampen. Det var sjukt kul, och jag har grym träningsvärk idag. Vissa muskler behöver jag verkligen träna oftare - armmuskler, vad är det?
Efter femkampen åkte vi vidare till en liten park och åt picknick-lunch. Änderna var lite väl närgångna i början, men de ignorerade oss när de väl fattade att de inte skulle få någon mat. De är söta, men kan nypas riktigt hårt. Tyvärr så smet jag innan choklad- och ölprovningen, eftersom jag skulle vidare på fördelsedagsfest.

Födelsedagsbarnen bjöd på tårta (tre olika varianter, för oss kräsna gäster) och kaffe. Sedan spelade vi the discordian drinking game, som några av gästerna hittat på själva flera år tidigare, och som nu renskrivits och överlämnats som födelsedagspresent. Jättegullig idé!
Efter festen var slut drog vi vidare hem till oss. Eftersom jag var helt slut gick jag och lade mig vid tvåtiden, medan de övriga kokade potatis för att göra silltallrik. Tokigt! T och J sov över hos oss, det är alltid kul när de hälsar på! Måste verkligen försöka ta en runda förbi skåneland snart, det var alldeles för länge sedan.

Trots att jag blev alldeles för trött alldeles för tidigt var det en riktigt bra dag!

Närgångna duckisar

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hippa änder men hungriga alltså=)

2010-07-26 @ 12:28:48

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0