I sell the dead

För ett par veckor sedan såg vi en annan skräckkomedi - I sell the dead med bland annat Dominic Monaghan (Lost, Sagan om ringen) och Ron Perlman (Hellboy).

Willie Grimes och Arthur Blake livnär sig på att gräva upp och sälja döda kroppar. Affärerna har gått relativt bra, särskilt sedan de upptäckte att mer ovanliga (och mer rörliga) lik ger mer klirr i kassan. Nu har dock lagens långa arm fått tag på dem, och i väntan på sitt straff berättar nu Arthur allt om sitt femtonåriga liv i branschen. Det är en historia om vampyrer, zombier och familjen Murphy, ett rivaliserande gäng som gör allt för att bli ensam kvar i branschen.

Det är en skräckkomedi med glimten i ögat och en hyfsat låg budget. Det blev några Tales from the crypt-vibbar, även om jag hört den jämföras med Shaun of the dead (nepp, inte i samma liga om du frågar mig). En riktig söndagsfilm!

i sell the dead

 

 


Kommentarer
Postat av: sally

sv: tack så mycket (:

2010-07-05 @ 20:30:33
URL: http://sallylinealiis.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0