Prissatt men inte prisvärt?

Är det bara jag som stör mig på reklamen för Franck Provost? Det är ett schampo eller liknande, som enligt reklamen finns att få tag på för ett "tillgängligt pris" Vad tusan är ett tillgängligt pris?! "Ja, min bäste herre. Det finns ett pris. Vad det är? Det säger jag inte! Men det finns i alla fall."

Jag hade snarare valt "rimligt pris", eller någon av synonymerna för skäligt nedan...


Synonymer.se gav en mängd andra ord för tillgänglig:


Befintligt? Aha! Reklamnissarna menar förstås "take it or leave it"!



Kommentarer
Postat av: I AM BAAM - Göteborg Edition

haha så klockrent. Där fick jag mig ett gott skratt!

Men du har verkligen helt rätt, och jag har också tänkt och irreterat mig på den reklamen. Hade en diskussion med min kära mor om den här om dagen.

2010-11-30 @ 21:39:23
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Ylva

Hej hej och tack för titten.

Ja du det undrar jag med, antagligen för att man inte orkar stå och vänta och salen redan var öppen :P

Hoppas att allt är bra med dig!

2010-11-30 @ 23:52:46
URL: http://ylvavlaurin.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0