H&M och Lanvin

Jag tog en sväng förbi H&M innan idag, måste ju passa på att kolla in affärens designsamarbete med Lanvin. Och jag måste säga att jag blev besviken. Jag säger inte så mycket om de konstiga passformerna, det finns alldeles säkert kvinnor som får klänningarna att bli vackra. Men utförandet och materialet kändes billigt. Lanvin använde sig av många råa sömmar (ofållat), men inte särskilt bra gjort. Det hade redan gått revor på skyltdockornas plagg, och trådar hängde från både kjol och ärm på den svarta klänningen på bilden nedan. Tygerna var sladdriga och kändes billiga. Dekorationsknapparna på ytterplaggen var plastiga.

Dessutom blev jag full av skratt när jag såg klänningen med dragkedjan fastsydd på utsidan, så att klänningen såg ut att hänga ut och in. Jag såg nämligen ett avsnitt av Project Runway för ett par veckor sedan - då fick en deltagare mycket hård kritik för att hon hade den dåliga smaken att sy fast dragkedjan på utsidan...


LANVIN FOR H&M

LANVIN FOR H&M. SE HELA KOLLEKTIONEN PÅ HM.COM


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0