Dagens förebild

Philippe Croizon har simmat över Engelska kanalen. 42-åringen hade räknat med att simturen skulle ta 24 timmar, men han lyckades ta sig över på bara 13,5 timmar. Vilken bedrift!

Nu till den riktigt häftiga biten - han har tidigare amputerat båda armarna. Och båda benen.

"Du behöver bara vilja något tillräckligt mycket, så klarar du att pressa dig över dina begränsningar" sa han till nyhetsbyrån AP.

 

Säg aldrig "jag kan inte", begränsningarna finns bara i ditt huvud.

 

Källa

Kommentarer
Postat av: Frida

Sv. ja de är det :) ja de kan jag ;)

2010-09-22 @ 16:31:09
URL: http://designbyhmr.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0