Tips inför det nya (läs)året

Jag snubblade över en sida (Serendipity) med ett bra tips inför, i det här fallet, det kommande läsåret. Inför varje skolstart får kvinnans barn välja ut ett ord som representerar vad de skulle vilja fokusera på det kommande året. Någon vill läsa mer, någon vill växa. Barnen fick sedan skriva de orden på ett tyg, som kvinnan sedan gör vackra tavlor av. Tavlorna hänger i köket, som är "navet" för kunskap i deras hem.


Vad härligt! Funderar på att göra samma sak. Välja ut en sak som är viktig för mig i år, göra ett konstverk av den (tavla, broderi, scrapbooking-sida...) och hänga upp den på ett ställe där jag ser den varje dag. Det skulle vara en underbar hjälp att fokusera på att nå ett mål, istället för att gå in för tio saker halvhjärtat.



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0