Enkät inför Pocket och Prassel

Jag har anmält mig till Pocket och Prasselbytet den här gången också. Och min bokbytarvän har redan smygit omkring i bloggen och lämnat lite tassavtryck!

Jag älskar de här bytena, mest för att det handlar om att ge och få paket. Jag älskar paket! Innehållet spelar mindre roll, det är ögonblicket innan man öppnar det som är bäst!



Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Jag har gått från de gamla klassikerna till mer moderna böcker. Framtidsdystropier ligger mig varmt om hjärtat, gillar böcker som säger något om samtiden  och framtiden. Jag gillar också böcker som baserar sig på eller beskriver verkliga händelser, till exempel Lasermannen och En perfekt storm.

 

Vilken genre eller författare är du nyfiken på?

Jag är nyfiken på allt jag inte läst tidigare! Av Leif GW Persson har jag bara läst L som i Lindamordet, hade varit intressant att läsa något mer av honom. Battle Hymn of the Tiger Mother är jag också nyfiken på, mest för att det blivit ett himla hallå om den boken. Roberto Bolaño ligger på min önskelista, tillsammans med Dr Seuss och T. S. Eliot. Konstig blandning? Kanske...

 

Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om?

Man ska aldrig säga aldrig, men tantsnusk á la Danielle Steel och väldigt långsamma livsbetraktelser får det att krypa i skinnet. Och böcker baserade på filmer, usch!

 

Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?

Jag har nog allt av Dean R. Koonts och väldigt många Tre deckare (Wahlströms ungdomsböcker). Tror också att jag har alla Läckberg-böcker (har dock inte börjat läsa dem ännu) och hela Undead-serien av MaryJanice Davidson.

 

Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?

Under Böcker och läsbart finns en del, men tyvärr bara sådant som jag läst sedan bloggen startade. Hade en längre lista, men den försvann med hårddiskkraschen. :(

 

Vad äter du för godis?

Ostbågar, popcorn och choklad är mina svagheter. Och cashewnötter, jag älskar saltade cashewnötter!

 

Naturgodis - ätbart eller inte?

Njae... Yoghurttopparna är jättegoda, och så nötter förstås (endast iklädda salt). Torkad frukt anser jag hör hemma i morgongröten.

 

Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?

Jag dricker både kaffe och te (helst grönt). Jag älskar hibiskus/malva-teet och te på endast hallonblad, det blir syrligt och gott och har en helt underbar färg! Earl grey har jag aldrig förstått mig på.

 

Hobby?

Jag gillar att pyssla, till exempel scrapbooking och göra egna kort. Jag experimenterar gärna i köket också, både med bakning och matlagning. Ju mer udda recept desto bättre!

 

Favoritfilm?

Oj, den är svår…  Apollo 13 är en favorit, gillar också Into the wild. The imaginerium of doctor Parnassos är lysande, och Boondock saints och Reservoir dogs kan jag se hur många gånger som helst. Ja, och så det mesta med Johnny Depp förstås.

 

Favoritfärg?

Turkos, mossgrönt och fuchsia. Just nu i alla fall...

 

Samlar du på något?

Nej, inte direkt. Förutom böcker då... Försöker tvärt om rensa ut allt onödigt, det är helt otroligt vad man kan samla på sig grejer!




Kommentarer
Postat av: din hemliga bokvän

Tack :)

Tassar runt lite mer här.../ din hemliga bokvän

2011-09-29 @ 10:30:52

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0