Ordinflation

"Resenärer fast i tågkaoset vittnar om svåra förhållanden ombord på ersättningsbussar och de tåg som går.
– Det var en skräckresa, säger journalisten Göran Skytte som var ombord på ett av tågen."
 
Aftonbladet
 
Jo, jag kan förstå Skyttes uppfattning om att det var en skräckresa. Däremot har jag svårt att förstå Aftonbladets formulering "svåra förhållanden". Det är samma uttryck som de använt om exempelvis flyktingläger i Kenya, Nelson Mandelas fängelsetid och vidrig grisuppfödning. Hade de slut på "chock", "kaos" och "rasar" i lagret?
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0