Bokutmaning 2013

Läsutmaningen för 2012 var att läsa tolv författare jag inte läst något av tidigare. Och det gick ju bra! Totalt har jag läst 33 böcker i år av 28 olika författare, varav 22 var nya bekantskaper.
 
Så hur ska årets läsutmaning se ut?
Med tanke på att jag börjat på Guillous serie Brobyggarna och Jordans Tidens hjul och att jag har Gardells Torka aldrig tårar utan handskar i bokhyllan så kan man nog lugnt påstå att det kommer att bli mycket bokserier i år.
Trots det ska jag ändå försöka hålla mig till tolv nya författare. Och om man tittar på listan över lästa böcker historiskt sett så är engelskspråkig litteratur överrepresenterad. Så i år tänkte jag därför fokusera på Asien - böcker om och från Asien.
 
Har du tips på böcker om eller från Asien?
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0