En lugn kväll

Tanken var att vi skulle på "examensfest" ikväll, men ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig. Magen bråkar med mig så nu är Pojken iväg på egen hand och jag sitter hemma med magknip. Med anledning av detta vill jag bjuda på en gammal klassiker:
 
 
När Gud skapade människan började de olika kroppsdelarna bråka om vem som borde ha makten över resten av kroppen.
Hjärnan förklarade att eftersom den kontrollerade alla delar i kroppen borde den vara chef. Benen menade att eftersom den tog människan vart han ville skulle de vara boss. Magen replikerade att eftersom den smälte maten så var den närmast att komma i åtanke. Ögonen sa att utan dem skulle människan vara hjälplös, så de borde få ta kommandot. I den situationen ansökte rövhålet om jobbet.
De andra kroppsdelarna skrattade så enormt att rövhålet blev ilsket och knep ihop. Efter några dagar blev hjärnan dimmig, benen ostadiga, magen sjuk och ögonen så blodsprängda att de inte längre kunde se. Då gav alla upp och gjorde rövhålet till chef.
Detta bevisar att man inte behöver vara en överlägsen hjärna för att bli chef, utan det räcker att vara ett riktigt arsel!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha!!Tur att du har humor mitt i eländet iallafall :(

Svar: Det måste man ha. :)
Doktor Glas

2012-12-23 @ 00:30:28

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0