En bok som...

…har med något jag ser fram emot att göra.
del fyra i 15 böcker som... - listan
 
 
 
Juloratoriet är en fantastisk bok som jag måste läsa om snart. Vid publiceringen 1983 vann den både Stora Romanpriset och Nordiska Rådets Litteraturpris, och det är förmodligen Göran Tunströms mest berömda roman. 1996 filmatiserades Juloratoriet, men jag är lite osäker på om jag har sett den eller ej. Kanske något att skriva upp på att-göra-listan?
 
Nu börjar det bli lite mörkt och murrigt ute, skymningen kommer tidigt och regnet faller tungt från himlen. Snart är det dags att ta fram ljusen och glittren, pyssla pynt och julkort samt fundera på julklappar. Snart är det tillåtet att mysa i soffan med en kopp varm chokladmjölk, en pläd och en skräckfilm. Snart får man pulsa genom puderlätt snö, med andedräkten som en mjuk dimma i vinterkylan, på väg till bussen.
 
 
Ja, tanken på vinter och jul är helt underbar. Och det är väl egentligen det som är bäst - förväntan?
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0