Just nu

"Alla" fyller i just nu-enkäten, så jag får väl inte vara sämre!
 
 
Vid sängen: Jag läser aldrig i sängen längre. Förut låg jag i timtal både före och efter sömnen och plöjde böcker. Nu har sängen ersatts av soffan istället.
 
På soffbordet: Förutom datorerna trängs även travar med tidningar på soffbordet i källaren. Just nu är det en blandning av pysseltidningar, trädgårdstidningar och något enstaka exeplar av Vi Läser. I bokväg ligger Vietaskuppen, The Klingon Hamlet och Kompostboken här och samlar damm. Härlig blandning, eller hur?
 
Som ebok: Tjärven läste jag ut för ett tag sedan, jag är annars inte så förtjust i e-böcker. Jag vill ha en riktig bok att hålla i, det är något med känslan när man öppnar en bok för första gången eller doften av gamla böcker som varit med i många år.
 
Läser jag lite då och då: Nej, jag har inga då-och-då-böcker, antingen läser jag eller så pausar jag helt under en längre period. Ja, det skulle vara poesiböcker förstås, men det var många år sedan jag öppnade en sådan.
 
Bokcirkelbok: Är inte med i någon bokcirkel. Kanske skulle hoppa på någon... Tips?
 
Utmaningsbok: Fifty shades of Grey hör till "tre på tre"-utmaningen men jag har inte riktigt fastnat för den. Det kan bero på boken, men det kan lika gärna bero på att jag har svårt för "måsten" - även om det är roliga sådana.
 
På is: Vietaskuppen av Dan Larsson. Den ligger på is dels på grund av "tre på tre"-utmaningen, dels på grund av att jag behöver en paus från språket.
 
Borde jag börja med: Kurslitteraturen. Organisationsteori är inte så träigt som det låter men jag är lite Alfons Åberg. Jag ska bara...
 
Längtar jag efter att få läsa: Åh, så många böcker! Har precis fått hem Dandy, uppföljaren till Brobyggarna av Jan Guillou. Jag vill också läsa Jonas Gardells nya, men jag tänkte faktiskt vänta tills alla tre böckerna släppts så att jag kan läsa dem i sträck.
 
I dvdspelaren: Andra säsongen av 4400. Det var ett tag sedan jag började se den serien, men nu har jag skaffat hela serien. Hej soffläge!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Kul lista! Organisationsteori läste jag för cirkus tre år sedan, det är lite intressantare än det låter faktiskt :)

2012-09-09 @ 11:44:08
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/
Postat av: Stockholmsflickan

Att vänta tills alla Gardells nya böcker har kommit ut låter som en bra plan. Jag slängde mig över första boken och fastnade verkligen för den. Väntan på nästa bok kommer kännas lååång...

2012-09-09 @ 16:08:27
URL: http://skrivande.blogspot.com

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0