Alla mina vänner är superhjältar - Andrew Kaufman

Alla Toms vänner är superhjältar, med olika superkrafter. Tom har till och med gift sig med en superhjälte, Perfektionisten. Men på deras bröllop blir Perfektionisten hypnotiserad av sin ex, Hypno, att tro att Tom är osynlig. Inget han gör kan få henne att se honom.
Sex månader senare är Perfektionisten säker på att Tom har övergivit henne, så hon är på väg att flytta till Vancouver. Hon planerar att använda sina superkrafter för att hela sitt krossade hjärta.
När hon kliver på planet vet hon inte att Tom finns vid hennes sida. Han har bara till dess planet landar på sig att övertyga henne om att han är där, annars kommer han att förlora henne för alltid.
 
Saxat från Bokus
 
 
 
Nja, det här var inte riktigt min kopp te. Visst är det en söt kärlekshistoria, och visst har Kaufman en poäng i att göra människors egenheter till superhjältekrafter.
 
Men medan själva historien är lysande är hjältebeskrivningarna (de separata avsnitten som beskriver bland annat Stresskaninen och Superkollen) en stor besvikelse. Just de avsnitten känns som något som man krafsat ner på en lektion på högstadiet och passar inte alls in i resten av boken. Visst kan det bero på översättningen, men det drog verkligen ner läsupplevelsen. Tur att boken som helhet bara tog några timmar att avsluta.
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0