Ambitioner

Tja, det där med läsutmaningar går ju lite sådär...
 
Jag hade tänkt att läsa fler böcker från Asien, närmare bestämt tolv nya författare. Nej, det har inte gått så bra... Hittills har jag bara avverkat en enda författare: Anchee Min (Kejsarinnan Orkidé, Den sista kejsarinnan). Tipsa mig gärna om böcker/författare från Asien, jag behöver lite inspiration. Och just nu bör det vara rätt så lättlästa böcker dessutom.
Nästa utmaning var hyllvärmarna. Jag är halvvägs igenom Kunzelmann & Kunzelmann, en bok som jag faktiskt gillar så jag vet egentligen inte varför jag låter den ligga kvar på sängbordet. Tja, längre har jag inte kommit.
 
Eftersom jag nu ska köra tre-på-tre-utmaningen så kommer jag låta ovanstående utmaningar hänga kvar under nästa år. Trots allt läser jag bara för min egen skull och jag har en känsla av att Lillprinsen kommer att inkräkta väsentligt på min lästid...
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena, MsHisingen

Qiu skriver bra deckare, t.ex. en röd hjältinnas död, som utspelar sig i Shanghai. Man märker också hur samhället förändras mellan böckerna.

Svar: Vilket bra tips, tack så mycket!
Doktor Glas

2013-08-23 @ 19:07:52
URL: http://mshisingen.blogspot.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0