I männens lekstuga

Jag var på ett hyfsat humör när jag kom hem idag. Fullt upp på jobbet, solen sken (nästan) och svenskarna lyckades minsann kamma hem lite priser på Oscarsgalan inatt. En helt ok måndag med andra ord!
 
Tills jag såg lite klipp från galan. Helt sanslöst vilken unken tillställning det är. Här ser man verkligen vilken skillnad det är på kvinnor och män även en bit in på 2000-talet. Och det sorgligaste är att så många gastar om att jämställdheten har gått för långt.
 
Verkligen? Det har gått för långt? När kvinnorna får ta ansvaret för att förebygga våldtäkter. När kvinnor som tar plats utsätts för grova kränkningar. När komiker väljer att fokusera på skådespelarnas bröst istället för de grymma övergrepp karaktärerna drabbats av. När de mest förolämpande ord en man kan höra är att han är en kärring, en bög, en pussy.
 
Testa själva att byta plats på könen i situationerna ovan. Käns det lite konstigt? Lite svårt att tänka sig? Lite svårt att ta på allvar rent av?
 
 
 
"Underhållning" på oscarsgalan. Unket. Vidrigt. Kväljande. Och faktiskt jävligt pinsamt.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: How hollow heart and full

Jag känner mig så besviken. Och alla argument jag hittills läst att det är ett skämt och att det gick ut på att "jag HADE kunnat skämta om blablabla men det gör jag inte" är det mest vidriga jag hört på ett tag. Jag blir riktigt förbannad.

2013-03-01 @ 12:26:43
URL: http://howhollowheartandfull.wordpress.com

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0