Middag med hallonpannacottapaj

I lördags körde vi (nästan) en repris på middagen från alla hjärtans dag, fast vi serverade torsk med kräftsås samt fransyska istället för skaldjurspasta. Tyvärr har jag inga bilder på någon av huvudrätterna, men jag lyckades i alla fall föreviga förrätt och efterrätt.
 
Hallonpannacottapaj
 
 
Tre sorters bruschetta: tomat/basilika, olivtapenade
samt ricotta/soltorkade tomater/kalamataoliver
 
 
Hallonpannacottapaj
Pajdeg
12 st digestivekex
75 gram smält smör
 
Fyllning
3 st gelatinblad
3 dl vispgrädde
1 dl strösocker
250 gram hallon
200 gram philadelphiaost
 
Färska bär till garnering
 
Gör så här:
Mixa ihop digestivekex och smör, tryck ut det i en springform och sätt in i kylen.
Blötlägg gelantinbladen i kallt vatten ca 5 minuter.
Blanda ihop grädde och socker, låt det sjuda tills allt socker löst sig. Lägg i de urkramade gelantinbladen och rör om. Låt svalna.
Mixa hallonen till en puré. Blanda i philadelphiaosten och vispa ner det i gräddblandningen.
Häll i smeten forman och låt stelna i kylen (ca 3 timmar). Servera med färska bär.
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ser gott ut,snyggt med blir sugen, får göra något sånt till sommaren då vet jag nån som blir överraskad ;)

Svar: Den är verkligen superenkel att göra! Finns säkert någon glutenfri variant på digestivekex också. :)
Doktor Glas

2013-02-19 @ 18:09:43

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0