Nu växer det i fönstret

Trots att snön envisas med att återkomma är det ändå dags att tänka på trädgården. I januari började jag peta ner de första fröna. Aklejan har fått stå ute för stratifiering, de övriga har fått gosa till sig på fönsterbrädan ovanför elementet. Och nu har de börjat kika upp!
 
Så här såg det ut i januari. Tagetes, tomater, vattenmelon
och chilii samsas i den här sålådan.
 
 
Älskade tomater! Nästan en månad senare - nu är de på gång.
 
 
Vattenmelonen vill snart flytta till egen kruka
 
 
Kronärtskockan börjar också bli rejäl
 
 
Chili från egna frön (förra årets skörd). Gissar att det är en
chili/paprika/habanero-hybid, kan bli spännande...
 
 
Den andra sålådan ser ut så här idag. Chili, musmelon och vitlöksgräslök.
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ser ut som alla frön har tagit sig,grönt är skönt säger en ramsa som jag gillar,många krukningar får du göra snart :)

2013-02-09 @ 11:23:37

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0