Brownies med chokladfrosting

Nu har jag äntligen fått tummen ur och flyttat mina prylar till det nya kontoret. Och när man flyttar är det ju flyttfika som gäller, right? Så igår bjöd jag på brownies med chokladfrosting på jobbet. Mycket uppskattat!
 
 
Brownies med chokladfrosting
 
Brownies
5 ägg
500 g socker
120 g vetemjöl
100 g kakao
250 g smält smör
50 g grovhackad choklad (jag valde mjölkchoklad)
 
Vispa ägg och socker pösigt. Blanda ihop mjöl och kakao och sikta ner det i smeten. Tillsätt smöret sist och blanda väl. Hacka chokladen grovt och vänd ner i smeten.
Häll smeten i en pakplåtspappersklädd långpanna, grädda i 30-35 minuter i 170 grader. Låt den svalna helt innan du kletar på frostingen.
 
Frosting
200 g florsocker
75 g mjukt smör
30 g kakao
150 g cream cheese
 
Vispa florsocker, smör och kakao med elvisp. Tillsätt cream cheesen och vispa ihop det till en jämn smet. Vispa inte för länge, då smälter allt till en sörja istället. Bred frostingen på kakan när den svalnat och skär i mindre bitar. Det blir en mäktig kaka, så gör inte för stora bitar.
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0