Lite gammalt och lite nytt

Trots snö och ishalka kan jag inte låta bli att tänka sommar. Inte för själva årstiden, jag älskar vinter och snö, utan för alla roliga grönsaker och blommor som ska få flytta in i trädgården.
 
Tidigare i veckan planterade jag den första chilin från frön som jag sparade från förra årets frukter. Jag kommer dock inte riktigt ihåg vilken sort det var, lite minne guldfisk där tyvärr. Samtidigt passade jag på att peta ner ett par frön från en passionsfrukt. Det ska bli spännande att se om de tar sig! Idag tänkte jag fortsätta med resten av chilifröerna (tre sorter till) och tomaterna.
 
Dessutom har jag klickat hem de här skönheterna (leverans i mars och framåt), älskar både färg och form hos fuchsia!
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0