Utmaning: hyllvärmare

Förutom Asien-utmaningen tänkte jag hoppa på ytterligare en läsutmaning i år, nämligen hyllvärmare.Vad är då en hyllvärmare? Det är helt enkelt en bok som fått följa med hem, men som av en eller annan anledning blivit stående oläst i bokhyllan under en längre period (enligt min personliga definition längre än ett år).
 
Bokmal73 utmanar sina läsare att välja ut tio hyllvärmare varav fem ska klaras av under året. Det passar mig alldeles utmärkt för nu ger jag mig själv köpstopp vad gäller böcker. Förutom TATUH 3, Dan Browns nya och eventuell uppföljare till Dandy då förstås...
 
 
Här har ni mina utvalda hyllvärmare:
 
Erich Maria Remarque - På västfronten intet nytt
Victor Hugo - 1793
Joyce Carol Oates - Älskad, saknad
Leo Tolstoj - Hadji-Murat
Eva Curie - Min mor
Anthony Burgess - Slutet på världsnyheterna
Robert Gustafsson - Från vaggan till deadline
Markus Zusak - Boktjuven
Carl-Johan Vallgren - Kunzelmann & Kunzelmann
Frank McCourt - Ängeln på sjunde trappsteget
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bokmal73

Spännande lista. Jag har läst Boktjuven och Ängeln på sjunde trappsteget. Är nyfiken på PÅ västfronten intet nytt.

Svar: Boktjuven var en riktig snackis ett tag, hörde både bra och och mindre bra från olika håll. Vad tyckte du om den?
Doktor Glas

2013-01-22 @ 16:45:08
URL: http://bokmal73.wordpress.com
Postat av: Monika

Boktjuven ska jag läsa snart, i utmaningen Böcker om böcker :)

Svar: Vad kul! Och vilken intressant utmaning!
Doktor Glas

2013-01-22 @ 18:22:43
URL: http://bokslut.blogspot.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0