Veckans bokbloggsjerka - om förväntningar och genrer

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Hur ”genrebunden” är du? Det vill säga vad förväntar du dig av
en bok som är kategoriserad i en viss genre?
 
Jag är inte genrebunden på det sättet att jag bara håller mig till enstaka genrer. Däremot tycker jag att det inte finns någon anledning att sätta en etikett på något om produkten inte motsvarar förväntningarna, så att säga.
 
Just genrebeteckningen ser jag som en hjälp för läsaren att hitta rätt. Det är inte alltid lätt att avgöra vilken typ av bok det är utifrån baksidetexten eller omslaget, men när det går aftonbladet-inflation i beskrivningarna blir jag bara trött. Varför sätta en ketchuplogga på ett mjölkpaket?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0