Frasiga våfflor

Idag är det våffeldagen. Jajjemän! Jag körde på ett recept som jag hittade hos Made by Mary. Det är garanterat de onyttigaste våfflorna jag ätit, men nästa gång stoppar jag nog sockret i istället för på våfflan. Förrsten, nästa gång provar jag säkert något helt annat. Tidigare har det blivit "våfflor" LCHF-style och matiga spenatvåfflor (goda!).
Årets frasvåfflor
 
Recept
5 dl vetemjöl
2 nypor salt
2 tsk äkta vaniljsocker
4 dl kallt mineralvatten
4 dl vispgrädde
4 msk smält smör
 
Vispa ihop vetemjöl, salt, vaniljsocker och mineralvatten.
Vispa grädden fast och rör i den i mineralvattensgeggan.
Rör i smöret och grädda våfflorna.
Servera med socker, sylt och grädde.
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0