Goda nyheter!

Det var riktigt skönt att se de stora rubrikerna idag! I alla fall på Facebook, för när jag skummade igenom media på nätet hittade jag bara en artikel på Sveriges Radios hemsida - resten missade jag (om de överhuvudtaget fanns).
 
Rubrikerna jag pratar om är förstås att EU nu förbjuder djurtestad kosmetika. Det har visserligen varit förbjudet sedan 2009, men med omfattande kryphål som nu täppts till. Vad skönt! Det finns andra sätt att undersöka om mascaran får ögonen att klia än att hälla den i kaniners ögon. Och för den delen är inte kosmetika livsnödvändigt så det finns ingen anledning att utsätta djur för onödigt lidande för den sakens skull heller.
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0