Kokospanerad fisk med stekt grönsaksris

Idag blev det kokospanerad fisk med stekt grönsaksris till middag. Jag gillar verkligen kombinationen kokos och ingefära i fisken!
 
 
Stekt ris:
150 g morötter
200 g broccoli
0,5 rödlök
2 uppvispade ägg
4 portioner kokt ris
Olivolja
Salt
Svartpeppar
Chilikrydda
 
Kokospanerad fisk:
400 g fryst sejfilé eller annan vit fiskfilé
1 msk soja
3 krm salt
4 krm malen ingefära
0,5 dl kokosflingor till panering
0,5 dl mjöl
 
Koka riset enligt förpackningen.
Strimla morötterna tunt och dela broccolin i små buketter. Stek i smör eller olja. Finhacka rödlöken och låt den steka med.
Tillsätt lite olivolja. Häll i ägg och ris, låt steka tills allt är varmt, smaka av med salt, peppar och chili (jag använde "chili explosion").
 
Rosta kokosflingorna i en torr och het stekpanna. Blanda med mjölet till paneringen.
Blanda soja, salt och ingefära. Blir det klumpar av ingefäran så låt det stå en stund, då löser det upp sig lättare.
Skär fisken i bitar, ca 4*4 cm stora, och pensla med sojablandningen. Vänd sedan fisken i mjölblandningen och stek bitarna i smör tills de är klara.
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0