Min planteringslista

Okej, det blev inget bårdpill i helgen. Men garderoben är hemburen och klar att monteras, några kökslådor fick sig en rejäl omgång och nästan alla plantor är omskolade. Jag gjorde dessutom en lista över plantstatusen så här långt (vad jag haroch hur många samt antal jag vill behålla själv) eftersom jag nu insett att det blev lite mycket i år igen. Och eftersom jag börjat söka adoptivföräldrar åt raringarna så måste jag ha något system för att komma ihåg vilken planta som skulle till vem. Sagt och gjort, så här ser det ut i fönstrena hemma hos oss just nu:
 
Chili
'Jamaican Bell' - 7 plantor
'Jamaican Bell' (öppet pollinerade) - 18 plantor
'Hot Lemon' - 4 plantor
'Peter pepper' - 10 plantor
'Nepalese Bell' - 5 plantor
'Hungarian black' - 12 plantor
'Isacs cayenne' (från cayenneplantor jag fick av en kollega förra sommaren, öppet pollinerade och har växt jämte både paprika och habanero så resultatet kan bli precis vad som helst i år) - 16 plantor
'Chiluacle Negro' (öppet pollinerade) - 13 plantor
 
Övrigt
Körsbärstomat - 32 plantor
Zucchini - 'Nano verde di milano' - 5 plantor
Zucchini - 'Grisette de provance' - 5 plantor
Djungelgurka (Mexikansk musmelon) - 8 plantor
Vattenmelon - 'Sugar Baby' - 7 plantor
Kronärtskocka - 'Green Globe' - 15 plantor
Tagetes - 'Tomato Growing Secret' - 19 plantor
 
 
 Min lista i word-format
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0