Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Vilken genre önskar du att du kunde läsa men som du bara inte kan stå ut med?
 
Oj vad svårt. Poesi är något som jag lagt ner även om jag läste en hel del av det förut. Orkar inte med högtravande ordbajseri och självömkande melankoli (jupp, här generaliserar jag grovt) just nu. Eller de senaste fem åren i alla fall.
Jag tål inte riktigt tantsnuskromaner heller (en liten brasklapp för Sandemo som ofta räknas in här), men i ärlighetens namn vet jag inte om det är något jag önskar att jag kunde läsa heller.
 
Så nej, det är inga genrer jag i dagsläget önskar att jag kunde läsa - även om jag har en del böcker som jag kategoriskt ratar. My loss, I guess.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lottens Bokblogg

Poesi kommer ju i så många olika former och jag tror man måste orka leta sig igenom tills man hittar rätt. Då tycker man nog inte det är ordbajseri längre;-)

Svar: Haha! Jag är övertygad om att det är mer fel på mig än författarna i den här frågan. :)
Doktor Glas

2013-03-01 @ 15:53:54
URL: http://lottensbokblogg.wordpress.com
Postat av: Lena

Man upptäcker när man läser andras inlägg att det finns mer än det man kommit på som man helst inte läser. Tantsmusk är inget för mig heller.

2013-03-01 @ 19:16:14
URL: http://lenasgodsaker.blogspot.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0