En smakebit på søndag – Little Bee av Chris Cleave

Då var det dags för Flukten fra virkelighetens "En smakebit på søndag" igen. Den här gången blir det en smakprov ur Little Bee av Cris Cleave, trots att jag redan läst ut den. Lite fusk kanske?
 
Här pratar Little Bee med en man som arbetar med att erskortera flyktingar tillbaka till deras hemländer. Jag tycker att det här stycket verkligen visar hur västvärldens stabila trygghet ställs mot instabila och krigshärjade länder. Global ekonomi i sitt esse...
 
 

 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0