En smakebit på søndag – Mellan rött och svart av Jan Guillou

Idag tänkte jag hänga på Flukten fra virkelighetens "En smakebit på søndag" för första gången. Jag har gjort det lätt för mig den här gången och helt enkelt plockat ett stycke ungefär där jag är just nu, till nästa vecka får jag förbereda mig bättre och markera de mest intressanta bitarna.
 
Utdraget kommer från Jan Guillous Mellan rött och svart, den tredje delen i hans romansvit "Det stora århundradet".
Året är 1923. Oscar Lauritzen ska ha ett samtal med brorsonen Harald efter att tre böcker av Ernst Jünger påträffats i dennes rum.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

De enda böcker jag läst av Guillou är hans Hamilton-serie. Jag tror det räcker så för mig :) Tack för smakbiten!

Svar: Tror att jag får ta och läsa de där Hamiltonböckerna någon gång, de verkar ju vara avskräckande för de flesta! :)
Doktor Glas

2013-09-16 @ 15:26:44
URL: http://bokslut.blogspot.com/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0