Sucka mitt hjärta men brist dock ej - Mark Levengood

Sucka mitt hjärta men brist dock ej är ett urval av Mark Levengoods texter. I många år har Mark tillhört de populäraste radiorösterna i P1:s "Tankar för dagen", likaså har han varit en efterfrågad krönikör i dags- och veckopress. I denna volym finner läsaren texter som tål att återvändas till, ofta och gärna. Naturligtvis möter vi hela Marks myllrande släkt, de ogifta fastrarna med sina fromma suckar, mormodern på sängkanten som rasslar med sin gallstensburk i takt med radiopsalmen, det muttrande hembiträdet och den evigt frånvarande mamman på sina evighetslånga semestrar, där hon skickar vykort till barnen och skriver: "Här är underbart. Jag saknar ingen av er!"
I Sucka mitt hjärta men brist dock ej insveper Mark läsaren i ett universum där det mjuka blandas med det vassa, det rubbade med det kloka och det vardagliga med det extraordinära.

Saxat från Bokus
 
 

Det är sällan jag tar mig igenom en ljudbok, men Sucka mitt hjärta men brist dock ej kändes alldeles för kort. Levengoods lugna, sjungande röst hänför minst lika mycket som de humoristiska och tänkvärda texterna. Jag läste någonstans att hans texter är "som små utsökta praliner" och det håller jag med om. De är alla lättsmälta men med en överraskande god kärna.
 
Jag kan verkligen rekommendera boken till, tja, alla. Här finns medmänsklighet, filosofiska tankar kring liv och död samt en god portion humor. En riktig feel good-bok!
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0