Wolf Hall, nu skiter jag i dig

Nä nu tar jag en paus från Wolf Hall, en ljudbok som var fullkomligt värdelös att lyssna på av flera skäl:
 
1. Den svenska versionen är 19 timmar längre än den engelska - varför?
2. Alla heter Thomas eller Mary
3. Inläsaren (Angela Kovács) är bara för dryg
4. Efter fyra timmar (svensk ljudbok) har följande hänt:
  • Pojke blir konstant misshandlad av sin far, rymmer hemifrån, växer upp
  • En kardinal får sparken och häcklas
  • Kungen vill byta fru
  • En av Marysarna dör
  • Kungen pratar med en av Thomasarna om att han minsann vill kriga
 
Alltså, det går inte att hålla fokus på den här boken. När jag inte hänger med på vem som säger vad till vem då blir jag bara förbannad (och hänger med ännu sämre). Boken verkar ändå rätt bra så jag kommer att ge den en chans till i pappersformat. Den är ju ändå prisbelönt, gudbevars!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Bra ide.:)

2014-02-22 @ 17:18:00
Postat av: Tantaugusta

Mmm, det där med vem som säger vad till vem är inte helt lätt i pappersformatet heller (verkar gälla både sv och eng version). Men det är bra och bok nr 2 är ännu bättre. Gillar att få ett mänskligare porträtt av Cromwell än vad som brukar ges.

19 timmar längre? Hur är det möjligt??

2014-02-27 @ 06:55:05
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0