Veckans bokbloggsjerka - Nyårslöfte 2014

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Vad kommer att bli ert bokliga löfte 2014?
 
Jag har redan listat ett antal utmaningar här som jag kommer att ge mig i kast med under 2014, men som "löfte" kommer även några punkter här:
 
1. Njuta av det jag läser
Jag har så väldigt svårt att lägga ner en bok jag inte gillar. I år får jag det, utan dåligt samvete.
 
2. Läsa mer på engelska
Och även testa en tysk bok vid tillfälle. Det var ju ändå snart 14 år sedan jag läste något på tyska...
 
3. Bli snabbare med boksammanfattningarna
Jag tycker om att ha något nedskrivet om varje bok jag läst men det blir svårare att skilja böcker i en serie åt ju fler böcker man hinner läsa. Såklart. Så snabbare sammanfattningar, dvs innan jag kommit längre än en tredjedel i nästa bok.
 
4. Avsätta 20 minuter varje dag åt mina egna terapiprojekt
Ja, det är ju inte direkt läsning. Men det är ord och en historia så jag bestämmer att det kvalar in här. Vad är ett terapiprojekt? Det kan vara allt från en längre roman till en fotobok eller research. Det jag känner för och behöver just här och nu. Terapiskrivning, helt enkelt.
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0