Ja, vad säger man...

Det är helt otroligt att så många svenskar väljer att rösta på ett parti som i bästa fall kan beskrivas som arrogant och inte särskilt kompetent. "Främlingsfientlighet" är bara ett annat ord för rasistiskt och med tanke på ledande Sverigedemokraters uttalanden samt deras oförmåga att ta avstånd från Front National hör de definitivt till den kategorin. Bedrövligt att tio procent av Sveriges befolkning vill (eller i alla fall inte motsätter sig att) låta dem representera Sverige i EU.
 
Än mer bedrövligt är högerextremisternas framfart i många andra länder. Att ett nazistparti går framåt i Tyskland är fruktansvärt och ger mig obehagliga rysningar. Har vi inte lärt oss någonting? Har vi redan glömt? För mer vidrig läsning, se en sammanställning av 16 vidriga åsikter Europa röstat fram i den här artikeln.
 
På lokal nivå kan jag bara sorgset konstatera att hela 86 personer (13,2%) i mitt valdistrikt röstade på SD, som därmed blev fjärde största parti. Jag mår rent av illa när jag tänker på det. Läser folk inte på? Bryr de sig inte? Tycker de kanske så synd om sig själva att de måste ta ut sin ilska på någon annan - invandrarna?

Nä fy fan.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Flin

I mitt distrikt var det 16,nånting % som röstade på SD. I granndistriktet (gränsen går på vår gata, så grannen mittemot är ett annat distrikt, helknäppt) var det 18,nånting. Det är nästan så man själv ger sig in i politiken. Folk är ju dumma i hela huvudet!!!

2014-05-26 @ 22:29:59
Postat av: Nils

Jag håller med helt. Visst jag har full förståelse för att folk är skeptiska till hur EU har agerat under den ekonomiska krisen men att rösta fram konservativa rasister (och värre) är bortom min förståelse. Det är en mörk tid för Europa och det är något som de mer etablerade partierna inte får trivalisera för då kommer det gå väldigt illa.

2014-05-27 @ 03:53:16
URL: http://www.klatu.org

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0