Zumba

Idag blev det sent på jobbet, så jag hann bara hem en kort runda för att prata med Pojken på Skype och sedan iväg igen. Vart då? Zumba! Jajjemän, det finns zumba i lilla Byhåla också. Fast instruktören är inte färdigutbildad, så det kallas "latin moves" så länge.

Zumba är träning i form av en samling olika danser med inspiration från bland annat cumbia, salsa, samba och merengue. Vi körde två latinodanser (salsa och något annat, samba var det kanske) samt en amerikanskinspirerad variant (med lite Elvis, twist och line dance). Fun, fun, fun, men jag kände mig stel som en pinne jämfört med de andra överrörliga töserna. Nåja, det ger nog sig... Krockade inte med någon i alla fall, och i mitt fall får det nog ses som en framgång! Jag ska absolut försöka få plats nästa vecka också.

Skickar med en liten video med tre "basic steps", det är inte riktigt samma som vi körde men ni fattar grejen i alla fall...

 

 


Kommentarer
Postat av: Elsa

ser riktigt roligt ut lycka till

2010-09-01 @ 23:36:42
Postat av: Flin

Det trodde jag inte om dig!! ;-)

2010-09-02 @ 14:40:35
Postat av: Doktor Glas

Flin: Skönt att jag fortfarande kan överraska dig! :)



Elsa: Ja, det var faktiskt riktigt roligt!

2010-09-02 @ 17:26:59
URL: http://doktorglas.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0