Elsas värld - Sofi Fahrman

"Efter en fantastisk sommar med pojkvännen Hugo är Elsa tillbaka i Stockholm och i sitt nya jobb som modeprofil på Bladet har hon fler spännande uppdrag framför sig än någonsin. Men även några små problem ...
Elsa är tillbaka, självklart med sitt entourage men även med ett gäng nya karaktärer. Hon guidar oss bakom kulisserna såväl på tidningsredaktionen och New Yorks modevecka, som på Stureplans nattklubbar och Los Angeles kändisfester."


Saxat från Bokus



Jodå, jag läste uppföljaren också. Jag hade till och med något högre förväntningar den här gången. Men nej, det är inte bra. Den här gången är det inte ens charmigt med all namedropping och en osympatisk, förvirrad bloggerska med ofantlig tur och de rätta kontakterna. Det känns helt enkelt som en reklamkampanj för Sofi Fahrman, där Elsa ett par gånger träffar på Fahrman i boken ("hennes favoritbloggare"), liksom för att påminna om att Elsa inte allt igenom är Fahrmans alter ego. Bara nästan.
Och vad är det med dessa omgjorda namn? Bladet? Men snälla, vi vet att Fahrman jobbar på Aftonbladet, finns det verkligen inget mer fantasifullt namn att använda? Det låter lite... Kalle Anka.

Personligen tror jag att boken hade blivit bättre om Fahrman hade skrivit den som en ungdomsbok rakt igenom, än som en fjortisbok som försöker vara vuxen. Det här är inte riktigt en bok om bloggvärlden. Det är inte riktigt en bok om glitter och glamour. Det är inte riktigt ett relationsdrama. Det är... Veckorevyn i bokform.



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0