Vilken vecka...

Det är mycket nu... Trött nu... Helg nu...

Länstrafiken är ju inte riktigt kloka. Jag åker över länsgränsen, och bussbolaget ser tydligen det som snudd på straffbart. Efter att de gjort om biljettsystemet ("för att få det mer rättvist") går jag från en årskostnad på 5300 kr till 8600 kr. Och från att kunna åka i hela Halland till att bara kunna åka två mil. Briljant, länstrafiken! Färre resenärer som betalar mer...

– Om de vill ha en billigare resa har jag nog inget alternativ till dem som det ser ut i nuläget. Nu har vi samma regler över länsgränserna och då tror jag att det blir ett rättvisare system totalt sett, även om det i själva omläggningsfasen innebär att några får det dyrare än de haft tidigare, menar Jan Peter Petersson.

I omläggningsfasen? Men snälla... Och varför ska det kosta mer att åka kortare sträcka? Myyyycket mer för myyyyycket kortare sträcka.

Kommentarer
Postat av: Flin

Har du blivit snål smålänning?;-)

Nä, håller med dig, det är ju vansinnigt. Men de vill ju inte ha några resenärer...

2011-03-16 @ 17:40:57

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0