Enkät inför bokbytareventet

För att underlätta för min hemlige bokvän har jag satt ihop (= snott från En bok om dagen) följande lista:

Vilken genre eller författare gillar du bäst?

Klassiker (Kafka, Tolstoj), framtidsvisioner (Kallocain, Hungerspelen) och psykologiska böcker där man inte är säker på vad som är verkligt eller ej.

Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Surprise me! Man måste ju testa allt en gång...

Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Tantsnuskromaner och alldeles för förutsägbara böcker (Kepler var helt klart överskattad). På spaning efter den tid som flytt var inte heller någon höjdare, men jag funderar på att ge den en chans till.

Finns det någon författare som du samlar på?
Koontz har hängt med sedan mellanstadiet, där är det få böcker som saknas. Tydligen samlar jag på Läckberg också, jag har en hel drös av hennes böcker men jag har inte läst en enda ännu. Ja ja, det blir nog någon regnig dag i sommar också.

Vad äter du för godis?
  1. Popcorn
  2. Popcorn
  3. Choklad (ju mörkare desto bättre)
  4. Apelsiner! Frukt är godis
  5. Popcorn

Naturgodis - ätbart eller inte..?
Ätbart! Fast jag föredrar godis i ”plomberade” förpackningar...

Dricker du te eller kaffe?
Jag dricker både te och kaffe. Gröna teer är godast (jasminte är mumma!), svarta teer låter jag helst bli och earl grey får mig att springa fortare än kvickt.

Vad har du för hobby?
Jag är en mästare på att påbörja det mesta pyssel, men favoriten är scrapbooking. Trädgårdspyssel börjar bli roligare och roligare, håller just nu på att planera hur trädgården ska se ut om två – tre år.

Vilken är din favoritfilm?
Oj! Svårt... Det varierar med dagsformen. Idag är jag sugen på att se Into the wild, igår var jag mer inne på blodig skräck. Apollo 13 är nog den film jag sett flest gånger.

Vad har du för favoritmusik?
Jag lyssnar helst på industri och EBM, men som bakgrunsbrus går det mesta utom P1 och radio Halland bra.

Favoritfärg?
Just nu har jag snöat in på turkos, men olivgrönt och fuchsia är två andra favoriter.

Samlar du på något?
Mest damm, men det behöver du inte skicka *hehe*.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant... jag läser och funderar... hörs snart!

2011-05-01 @ 10:40:55
Postat av: din hemliga bokvän

spännande läsning ;) tassar runt och försöker "lära känna" dig.

2011-09-25 @ 11:33:37

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0