Mysteriet med strykjärnet

Jag ville ha tag på ett strykjärn här på hotellet, och kunde snabbt konstatera att det inte fanns på rummet. En snabb koll i informationspärmen visade att man skulle be att få låna ett i receptionen.
Sagt och gjort, jag pinnade dit. Nehej, svarade receptionspersonalen, det ska finnas ett strykrum på våning tre (min våning).
Jag lovar, finns det ett strykrum på våning tre så är det väl dolt! Det fanns en del omärkta dörrar, men jag tänker inte försöka bryta mig in där... Nej, det blev ingen strykt skjorta för mig, eftersom jag varken hade tid eller lust att ränna runt hela hotellet.

Efter seminariet öppnade jag dörren till rummet - och vad var det första jag fick se? En strykbräda och ett strykjärn! Hade de kollat upp mitt rumsnummer och ställt in det åt mig? Var det någon annan som lånat det tidigare, och glömt att ställa tillbaka det? Spökar det på hotellet? Eller var strykrummet på våning tre egentligen mitt rum?

Kommentarer
Postat av: Elsa

Det är spännande att bo på hotell,så roligt du skriver,men jag förstår att du blev stressad ;)

2011-05-27 @ 12:14:29

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0