Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Hur gör ni för att komma ihåg saker som ni kommer på att ni vill skriva ett inlägg om i samband med t.ex. recensioner eller liknande?
 
 
Tja, det gör jag inte... Om "att glömma bort blogginlägg" hade varit en OS-gren hade jag tagit både guld, silver och brons. Med tanke på många smarta, snygga och kvicka inlägg som funnits i mitt huvud borde alla läsa min blogg. Nu kommer de inläggen sällan längre än till en tanke på bussen, men en dag så...
 
När det gäller recensioner/boksammanfattningar är det enklare, jag fyller på en läslista och försöker att skriva ihop en boksammanfattning så snart jag läst ut boken (allt färskt i huvudet). Just nu ligger jag fyra böcker efter, men det tar jag igen en regnig eftermiddag.
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag har faktiskt alltid papper och penna med mig. Tyvärr använder jag dem inte så ofta som jag skulle vilja :)

2012-08-18 @ 18:11:08
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Vargnatts bokhylla

Visst är det synd att inte alla kan ta del av de fina idéerna man har i huvudet som inte kommer ut alla gånger :D

2012-08-18 @ 18:55:30
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Det mörka tornet

Haha, vad roligt! Jag är också Sveriges största bloggare i mitt huvud. Jag har även en hög sparade, opublicerade inlägg på min blogg som jag börjat på men som inte alls blivit så bra som jag hoppats när jag börjat plita ner dem! :-)

2012-08-19 @ 08:59:48
URL: http://detmorkatornet.blogspot.com
Postat av: C.R.M. Nilsson

Jag har en lista över böcker jag har läst på datorn där jag sedan skriver in om jag har skrivit recensionen eller inte :) Jag ligger själv också ett par böcker efter.

2012-08-19 @ 10:03:06
URL: http://lacrimamens.com/blog

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0