15 böcker som...

Hos Tina O hittade jag en kul lista, som jag helt fräckt tänkte stjäla. Den går ut på att i en serie blogginlägg presentera en bok på olika teman. Jag skulle kunna säga att jag ska lägga upp en varje söndag, men jag känner mig själv tillräckligt väl för att veta att de kommer att komma väldigt oregelbundet.

Nåväl, i följande ordning kommer jag alltså att bjuda på en bok som…

1 … har med något som alltid finns i vårt kylskåp att göra
2 … har med en tid jag saknar att göra
3 … har med en ovana jag har att göra
4 … har med något jag ser fram emot att göra
5 … påminner mig om min barndom
6 … har med en onödig sak som gör mig ”lycklig” att göra
7 … har med en plats jag vill till just nu att göra
8 … har med något nödvändigt ont att göra
9 … har med en blomma jag tycker om att göra
10 … har med något uppifrån att göra
11 … har med en semesterresa jag har gjort att göra
12 … har med en sak jag aldrig ska göra att göra
13 … påminner mig om min ungdom
14 … har med idag att göra
15 … gör mig glad

Här hittar du alla inläggen!
 
 
Trackback
RSS 2.0