En bok som...

…påminner mig om min barndom.
del fyra i 15 böcker som... - listan
 
 
 
När jag var yngre läste jag väldigt mycket av böckerna Alfred Hitchcock och Tre deckare löser... Jag älskar fortfarande serien och fortsätter att kika runt på loppisar för att se om det finns någon titel jag inte läst ännu.
 
Tre deckare var en serie ungdomsböcker som handlar om tre pojkar (Jupiter, Peter och Bob) som har startat en detektivbyrå och tar sig an alla möjliga och omöjliga fall. Hitchcock fungerar som deras arbetsgivare och vän, men om jag förstår saken rätt så har han bara upplåtit sitt namn till bokserien och är inte inblandad på något annat sätt.
 
 
 
------------------
Uppdatering. Oj då, det blev visst två inlägg på barndomstemat. Nåja, jag bjuder på den. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Nilmas Bokhylla

Hmm, känner inte igen några av dem faktiskt :/

Svar: Just de böckerna eller Tre deckare överhuvudtaget? Det är väl inte topplitteratur direkt, mest bara sommarstugemysigt. :)
Doktor Glas

2012-11-19 @ 06:18:52
URL: http://nilmasbokhylla.wordpress.com/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0