Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Nämn en titel som du ”går igång på,” på ett antingen positivt eller negativt sätt.
 
Drick aldrig vodka på månen (Richard Lourie) är en sådan titel som direkt får det att rycka i köp-nerven. Och boken var faktiskt riktigt rolig, om jag inte missminner mig helt.
 
Pride and Prejudice and zombies och Abraham Lincoln: Vampire hunter (Seth Grahame-Smith) är andra titlar jag "går igång" på. Jag älskar olika typer av crossover, retellings, anakronismer och andra skumma blandningar.
 
Vitnos träffar Brunöga (Marie Louise Rudolfsson) läste jag när jag var liten. Den handlar om ett gotlandsruss som träffar ett rådjur, men nu får jag helt andra associationer till den titeln...
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Drick aldrig vodka på månen... det undrar jag ju lite över varför man inte ska :)

Svar: Hmm... Jag har faktiskt glömt bort vad det var som var så dåligt med det, men jag har för mig att det hade något med avhopp till både Ryssland och Amerika att göra. I fyllan och villan så klart. Åh, nu får jag ju ta och läsa boken igen!
Doktor Glas

2012-11-18 @ 14:13:45
URL: http://bokslut.blogspot.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0