Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Om du ser en bok av en författare som du aldrig har hört talas om tidigare,
vad är det som gör att du bestämmer dig för att läsa den?
 
När jag går runt i bokhandlar (fysiska eller virtuella sådana) är det oftast bokens titel i kombination med omslaget som gör mig nyfiken. Såklart, det är ju det första man ser. Däremot köper jag aldrig en bok utan att läsa baksidetexten (eller hört flera prata om den, det är ungefär samma sak).
 
Böcker med för långa eller för flummiga texter går bort, samma sak med böcker som försöker för mycket ("hej se på mig, jag kan flera litterära grepp och du kommer att imponera stort på dina prettokompisar om du läser mig"). I övrigt beror det helt på dagsformen - ibland vill jag ha något lättsmält och då kör jag på dussindeckare (dvs samma text som alla andra deckare med motsvarande kvalitet) eller så vill jag testa något nytt och då letar jag efter en udda story. Keepp it simple and interesting!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jo, det beror nog lite på vad man känner för just den dagen även när man väljer böcker.

2013-01-19 @ 13:13:51
URL: http://kajsasbokblogg.wordpress.com
Postat av: Monika

Det är ju mycket enklare om man hört talas om författaren/boken :)

2013-01-20 @ 10:03:14
URL: http://bokslut.blogspot.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0